Detay
Tarih: 18 Şubat 2025
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Hk.
Değerli Öğrencimiz,
Doğuş Ailemize Hoş Geldiniz.
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi 24 Şubat 2025 Pazartesi günü başlayacaktır.
Ders seçimleri 18 Şubat 2025 saat 10:00- 21 Şubat 2025 saat 17:00 arasında obs.dogus.edu.tr/oibs/std/login.aspx adresinden yapılacaktır.
Öğrenci numaralarınıza kayıt esnasında sizlere elden teslim ettiğimiz ön kayıt bilgi formunun sol üst köşesinden veya https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx adresinden ulaşabilirsiniz.
Şifre Alma: Şifremi Unuttum adresinden Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparak "Şifre Sıfırla" butonu ile POS & Otomasyon giriş şifrenizi oluşturabilirsiniz.
OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) ile ilgili yaşanacak tüm sorunlarınız için otomasyon@dogus.edu.tr adresi üzerinden Otomasyon birimimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
Ders seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Lisansüstü Programlara kayıtlı olan öğrencilerimiz 30 AKTS olacak şekilde ders seçim işlemlerini gerçekleştirecektir.
- Ders kayıt ekranında zorunlu olan dersler ‘’Z’’ seçmeli olan dersler ‘’S’’ şeklinde belirtilmiştir.
- Almış olduğunuz derslerin gün ve saatlerinde herhangi bir çakışma olmaması gerekmektedir.
- Derslerin gün ve saat bilgilerine Öğrenci Bilgi Sisteminde Ders Kayıt ekranında Ek İşlemler menüsünde Bölüm Ders Programını seçerek ulaşabilirsiniz. “D” kodlu derslikler Dudullu, “Ç” kodlu derslikler Çengelköy yerleşkesini göstermektedir. Douonline olarak gözüken dersiniz uzaktan eğitim yöntemi ile yapılacaktır.
- Ders seçimleriyle ilgili tüm sorularınızı OBS sistemi üzerinden 1. Danışman kısmında adı yazılı akademik danışmanlarınızla mail yoluyla iletişime geçebilirsiniz. Ders seçimleri enstitü tarafından gerçekleştirilmemektedir.
- Öncelikli olarak zorunlu dersler seçilmeli ve sonrasında seçmeli dersler ile ders seçim işleminizi tamamlamalı ve danışman onayına göndermelisiniz.
***************************************************************************************************
Dear Student,
Welcome to our Doğuş Family.
Graduate School of Graduate Education 2024-2025 Academic Year Spring Semester will start on Monday, February 24, 2025.
Course selections will be made on obs.dogus.edu.tr/oibs/std/login.aspx between February 18, 2025 at 10:00 am - February 21, 2025 at 17:00 pm.
You can access your student numbers from the upper left corner of the pre-registration information form that we hand delivered to you during registration or from https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx
Getting Password: You can create your POS & Automation login password by logging into the Student Information System at ResetPassword and clicking the “Reset Password” button.
For all your problems related to OBS (Student Information System), you can contact our Automation Unit at otomasyon@dogus.edu.tr.
Points to be considered when choosing a course
- Our students enrolled in the 2024-2025 Academic Year Fall Semester Graduate Programs will perform course selection procedures as 30 ECTS.
- On the course registration screen, compulsory courses are indicated as “Z” and elective courses are indicated as “S”.
- There should not be any conflict in the days and hours of the courses you have taken.
- You can access the day and time information of the courses by selecting the Department Course Schedule in the Additional Operations menu on the Course Registration screen in the Student Information System. Classrooms coded “D” indicate Dudullu campus and classrooms coded “Ç” indicate Çengelköy campus.
In addition, within the scope of the Renewed KVKK Law, your Doğuş University e-mail addresses have been activated in order to make our University's communication with you both healthier and more secure. In this context, requests made from e-mails other than e-mails with Doğuş University extension will no longer be returned, and since official notifications will be made via student e-mails, you must actively use student e-mails.
Your e-mail address is your own student number and the last part is defined as “@dogus.edu.tr”. The password for your e-mail account is assigned as your Turkish ID number. You can also use your own password when you enter the system. You can update your password via https://doupass.dogus.edu.tr/ with a minimum of 8 characters. Synchronization time is approximately 30 minutes. The password change affects your e-mail, library accounts and wifi systems.
You can access your e-mail accounts from the link below: https://outlook.office365.com
All our students can contact the IT Center Directorate via bim@dogus.edu.tr for technical problems such as e-mail etc.
Academic Calendar: https://www.dogus.edu.tr/docs/default-source/akademik-takvim/2024-2025-akademik-y%C4%B1l%C4%B1-lisans%C3%BCst%C3%BC-akademik-takvimi.pdf?sfvrsn=7562b1f_10
Graduate Education and Examination Regulations: https://www.dogus.edu.tr/docs/default-source/douyonetmelikler/dou-lisansustu-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi.pdf