Bu ders; Kalite kavramı ve felsefesi,Mühendislik ve kalite, TKY'nin prensipleri, TKY'nin gelişimi, TKY'nin liderleri,Liderlik prensipleri, iletişim, organizasyon, iletişim becerileri, vizyon, misyon, strateji,Kalite sistemlerinin eleman ve dokumanları, kalite maaliyeti,veri toplama, örnekleme, istatistiksel proses kontrol,istatistiksel proses kontrol (kontrol kartları: X-R, X-S),İstatistiksel proses kontrol (np, p, c, u kartları),Kalite özelliklerini tasarlama, kalite araçları (akış şeması, pareto analizi, sebep-sonuç analizi, histogram, saçılım diyagramları),kalite yönetim ve planlama araçları (afinite ilişkilendirme, ağaç, matriks, ilişki diyagramları, kritik durum analizleri),Kalite teknikleri (kıyaslama, beyin fırtınası, hedef analizi, hata modu ve etki analizi),Kalite teknikleri (kalite evleri, deneysel tasarım),Sürekli gelişim teknikleri (TKY, Kaizen),Sürekli gelişim teknikleri (6 sigma, DAMIC, SWOT, Deming çevrimi),Öğrenci sene sonu sunumları; konularını içermektedir. Seçmeli.