Bu derste, tüketici olarak bireylerin satın alma davranışlarına etki eden faktörlerin incelenmesi, birey davranışlarının satın alma açısından çözümlenebilmesini sağlayacak bilgi donanımını kazandırmak ve tüketim kültürü üzerinde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Bu derste tüketici davranışına giriş, pazarlama ve tüketici davranışı, tüketici davranışında psikolojik etkiler (algılama ve duyum, öğrenme ve bellek, motivasyon ve ilgilenim, tutum ve duygular, kişilik ve benlik, değerler ve yaşam biçimi), tüketici davranışında sosyo-kültürel etkiler (grup ve danışma grubu, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf, kültür ), tüketici satın alma süreci (sorunun belirlenmesi), tüketici satın alma süreci (bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesi), tüketici satın alma süreci (satın alma), tüketici satın alma süreci (satın alma sonrası davranışlar), pazarlama iletişimi ve ikna teknikleri konu başlıkları incelenmektedir.