Dersler

Zorunlu Dersler :

Araştırmanın Aşamaları, Araştırma Sorusu ve Hipotezi, Araştırma Tasarımı, Araştırma Konusu Seçimi, Sosyal Araştırmalarda Etik, Veri Türleri, Veri Toplama Yöntemleri, Örnekleme Yöntemlerinin Analizi, Nitel Araştırma Yöntemleri, Anket, Gözlem ve Mülakat, Nicel Araştırma Yöntemlerinin Analizi, Anket, Araştırma Sonuçlarını Raporlama, Yorumlama ve Araştırmayı Değerlendirme.

Pazarlama kavramını bir şemsiye olarak, satış, halkla ilişkiler, kişisel satış ve reklam unsurları incelenerek anlatılması amaçlanmaktadır. Pazar tanımları, pazarlama kavramındaki gelişmeler, pazarlama planlamasının ilkeleri ve stratejik planlama, pazarlama araştırması sürecinin aşamaları, pazarlama karması, pazarlamada konumlama konularını kapsamaktadır.

Marka Yönetimi hakkında teorik bilgi edinilmesini amaçlamaktadır. Konumlandırma ve marka anatomisi, farklılaşma ve pazar analizi, marka konumlandırma belgeleri, ürün geliştirme & fiyatlandırma, reklam, reklam teknikleri üzerinde durulacaktır.

Araştırma yöntemleri ile ilgili bu ders öğrencilere yüksek lisans tezlerini yazarken yapacakları araştırmalarda gerekli olan çeşitli araçları tanıtmaktadır. Niceliksel analiz; veri analizi; verilerin işlenmesi ve yorumlanması gibi konular ele alınmaktadır. Seminer dersi tez yazmak isteyen öğrencilere konu seçenekleri sunmaktadır ve ilgili konularda onlara bir dizi seminerle destek olmaktadır.

Bir öğretim üyesinin danışmanlığında öğrencinin bilimsel araştırma yaparak yeni bilgiler edinme ve bu bilgileri değerlendirip yorumlayabilme; yazma yeteneğini ölçmeyi amaçlar. Tezin bir jüri önünde savunulması gerekmektedir.

Bir öğretim üyesinin danışmanlığında öğrencinin bilimsel araştırma yaparak yeni bilgiler edinme ve bu bilgileri değerlendirip yorumlayabilme; yazma yeteneğini ölçmeyi amaçlar. Tezin bir jüri önünde savunulması gerekmektedir.

Tezsiz Yüksek Lisans Programında bulunan öğrencilerin mezuniyet öncesi yapmaları gereken bir araştırma çalışmadır. Öğrencinin; bir öğretim üyesi gözetiminde kendi ilgi alanında bir konuyu araştırması ve rapor halinde yazması gerekmektedir.

Seçmeli Dersler :

Değişim kavramının incelenmesi, örgütsel değişim kavramının anlaşılması ve örgütü değişime iten nedenlerin incelenmesi, örgütsel değişimin dayandığı teorilerin incelenmesi, örgütsel değişim sürecinde çalışan davranışlarının en etkin şekilde yönetilmesi konularını içermektedir.

Bu ders ulusal ve uluslararası pazarlama arasındaki farklılıkların tespitini, uluslararası ticaretin ulusal ekonomi üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesini, uluslararası pazarlamayı ve Türkiye’yi etkileyen çevresel faktörlerin ayrıntılı analizinin yapılmasını hedeflemektedir. Küresel pazarlamaya giriş, global pazarlama çevresi, uluslararası pazarlara giriş süreci, ürün uyarlama ve ürün yönetimi, ihracat fiyatı stratejileri, uluslararası ve global pazarlama iletişimi, uluslararası dağıtım kanalları, Türkiye-AB İlişkileri incelenecektir.

Fiyatlandırma dersi kapsamında, fiyat kavramının pazarlama stratejileri içerisindeki yeri ve önemi, fiyatlandırma süreci, temel fiyatlandırma yöntemleri ve fiyat ayarlama stratejileri güncel uygulamalar ile sektörel farklılıklara göre tartışılacaktır. Pazarlamada Fiyatlandırmanın Yeri, Fiyatlandırmada Temel Hususlar, Temel Fiyatlandırma Stratejileri: Mevcut ürün fiyatlandırma, Temel Fiyatlandırma Stratejileri, Fiyat Ayarlama Stratejileri, Fiyat Segmentasyonu, Uluslararası Pazarda Fiyatlandırma, Ürün Yaşam Eğrisi Boyunca Fiyatlandırma, Hizmetlerde Fiyatlandırma konuları üzerinde durulacaktır.

Sürdürülebilir pazarlama konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Sürdürülebilirlik ve yönetim kavramları, sürdürülebilirlik yönetiminin temel özellikleri, sürdürülebilirliğin önemi, sürdürülebilirlik ve kalite sürecinin unsurları, kurumsal sürdürebilirlik ve unsurları paydaşlar, etik değerler, kurumsal sosyal sorumluluk konuları verilecektir.

Pazarlama alanında sürdürülmekte olan araştırma teknik ve yöntemleri ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve pazarlama araştırması alanındaki bilgi eksikliklerinin giderilmesi amaçlanmaktadır. Öncelikle pazarlama araştırmasının aşamaları, veri kaynaklarının belirlenmesi, birincil ve ikincil veri kaynakları, örnekleme planı ve örnekleme süreci, tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri, örnekleme Hataları, Tesadüfi Örnekleme Yöntemlerinde Örnek Büyüklüğünün Saptanması konuları verilecektir. Sonrasında veri toplama yöntemleri, gözlem metodu, odak grup görüşmeleri, anket yöntemi, deney yöntemi, regresyon analizi, ayırma analizi, faktör analizi, kümeleme analizi, çok boyutlu ölçekleme konuları üzerinde durulacaktır.

Bütünleşik pazarlama iletişiminin tarihini ve günümüzdeki uygulamalarını değerlendirerek, gelecekte ulaşacağı boyutları öngörmek. Pazarlama İletişimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Tarihi Bütünleşik Pazarlama Yönetimi ve Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Marka İletişim Stratejileri, Reklam, Hedef Kitle, Kişisel Satış, Satış Geliştirme, Doğrudan Pazarlama, Halkla İlişkiler, Sponsorluk konularını kapsamaktadır.

Yeni marka yaratma ve uygulamayı amaçlamaktadır. Yeni bir marka belirlerken nelere dikkat edilmesi gerektiği, belirlenen markanın pazara nasıl sunulacağı, fiyatı, konumlandırması ve tutundurma faaliyetleri ve Pazara sunulan yeni markanın bilinirlik ve sadakatinin ölçümlemesi.

İnsan beynin nasıl çalıştığının öğrenilmesi ve bu bilginin pazarlamada nasıl kullanılacağının aktarılması konularını içermektedir. Nörobilim ve nöropazarlamada kullanılan temel kavram ve teorilerin anlatılması. Tüketicilerin karar alma süreçlerinde yatan bilinçdışı tepkilerin pazarlama açısından sonuçlarının anlatılması. Nöropazarlamaya ilişkin uygulama örnekleri ile teorilerin desteklenmesi hedeflenmektedir.

Pazarlama sistemi ve çevresel faktörler ile ilişkisi, pazarlama stratejisi ve planlamalarını, pazarlama araştırması ve analizi, tüketici davranışlarını ve ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma gibi temel ve çağdaş pazarlama stratejilerini kapsar.

Lojistik ve Tedarik zinciri yönetiminin temel ilkelerinin ve süreçlerinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. Müşteri ilişkileri yönetiminin işletmenin pazarlama stratejisi ve kararları içerisindeki yeri ile bu yaklaşımın gelişim süreci incelenecektir. Sonrasında müşteri ilişkileri yönetiminin mimarisi ve müşterilerle sürdürülebilir ilişki geliştirme süreci açıklanacaktır. Bu

çerçevede stratejik, operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi kapsamlı konular, kavramlar, yaklaşımlar ve yöntemler derinlemesine tartışılacaktır. Müşteri belirleme, kazanma ve elde tutmaya yönelik konuların öğrenciler tarafından daha iyi kavranması amacıyla özellikle operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi kapsamlı konularda örnek uygulamalara yer verilecek ve detaylıca irdelenecektir.

Bu dersin amacı bütünleşik pazarlama yönetimi yaklaşımı içinde öncelikle pazarlama iletişiminin yerini ve konumunu ortaya koymak ve daha sonra da reklam fonksiyonu üzerinde durmaktır. Dersin tanımı ve genel giriş yapıldıktan sonra projeler için grupların belirlenecektir. Pazarlama, pazarlama iletişimi ve pazarlama iletişimi bileşenleri, genel amaçlı ve özel amaçlı reklamlar, reklamın işlevleri ve iyi bir reklamda bulunması gereken özellikler, reklam ve etik; reklam örnekleri (video) analizleri, reklam kampanyası planlaması- reklam brifi hazırlanması, reklam programının hazırlanması ve medya planlaması verilecektir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi dersinin amacı işletmelerin sürdürülebilirliği için belirleyici olan müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının temel ilkeleri, kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır. Bu derste öncelikle müşteri ilişkileri yönetiminin işletmenin pazarlama stratejisi ve kararları içerisindeki yeri ile bu yaklaşımın gelişim süreci incelenecektir. Sonrasında müşteri ilişkileri yönetiminin mimarisi ve müşterilerle sürdürülebilir ilişki geliştirme süreci açıklanacaktır. Bu çerçevede stratejik, operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi kapsamlı konular, kavramlar, yaklaşımlar ve yöntemler derinlemesine tartışılacaktır. Müşteri belirleme, kazanma ve elde tutmaya yönelik konuların öğrenciler tarafından daha iyi kavranması amacıyla özellikle operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi kapsamlı konularda örnek uygulamalara yer verilecek ve detaylıca irdelenecektir.

Pazardaki ve teknolojideki gelişmelere uygun olarak pazarlama anlayışının yerleşmesini sağlamak, e-ticaret ve dijital pazarlama kavramlarını günümüzdeki uygulamaları ile tanıtmaktır. Dijital dönüşüm, dijital pazarlama planlaması, dijital pazarlamada tutundurma (sahip olunan medya, ödenilen ve kazanılmış medya), sosyal medya pazarlaması, online topluluklar, viral pazarlama, e-müşteri ilişkileri yönetimi, online tüketici davranışı ve KPIs konuları üzerinde durulacaktır.

Algı Yönetimi dersinde, algı kavramı, ilişki yönetimi; karşılıklı yarar, anlayış, uzlaşı, iyi niyet, güven ve hoşgörü esasına dayanan strateji temelinde algı inşası, algı türleri, karar alma süreci, karar almayı etkileyen unsurlar, algılama ve kurumsal iletişim, kurumsal kimlik algısı, algı ile tutum ve ikna ilişkisi ele alınacaktır.

Kurumsal iletişim kavramı, öğeleri, amaç ve işlevi, Örgütsel İletişim, Yönetim İletişimi, Pazarlama İletişimi kavramları kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal imaj, stratejik yönetim ve planlama, etik, sosyal sorumluluk kavramları ile kurumsal iletişim ilişkisi ders içeriğini meydana getirmektedir.

Bu ders, marka iletişimine ait temel bilgiler ile kurum ve markalar için tutundurma çabalarını içeren konuları içermektedir. Pazarlama karması, karmada yer alan tutundurma bileşenleri ve stratejileri bu ders kapsamında özellikli bir biçimde yer almaktadır. Bu ders; ikna kuramları, kavramları, stratejileri ve süreçleri üzerine odaklanmaktadır. Bu doğrultuda ders kapsamında çağdaş toplumlarda ikna stratejileri ve süreçleri ve bunların reklam, pazarlama, marka tutundurma ve halkla ilişkiler içindeki uygulamaları da incelenecektir. Ayrıca dilin rolü, kültür, medya ve mesajın içeriği de üzerinde durulacak konulardır. Son olarak, bu derste öğrencilere çok kültürlü markalarda yaşanan iletişim kaynaklı zorlukların neler olabileceği ve bunları çözmede izlenecek yol ve yöntemler hakkında örneklerle bilgi aktarılacaktır.

Yöneticiler tarafından, tüketici davranışını anlamak, tepki vermek ve/veya değiştirmek amacıyla kullanılan veya kullanılabilecek davranış bilimlerinden derlenmiş bir dizi kuramın anlaşılması, kavram ve bulgulara giriş; algı, öğrenme, güdüleme, tutum oluşumu ve değişimi, davranış modelleri ve bunların pazarlamada ve yönetimsel karar verme sürecine uyarlanmasının anlaşılmasını amaçlamaktadır. Pazarlama ve pazarlamada temel kavramlar, tüketici davranışlarına giriş, tüketici davranışlarını etkileyen dışsal faktörler, kültür, alt kültür, sosyal sınıf ve aile, tüketici davranışlarını etkileyen içsel faktörler, tüketici karar süreci, motivasyon, öğrenme, inanç, tüketici davranışlarıyla ilgili modeller üzerinde durulacaktır.

Halkla ilişkilerin anlamı ve gelişimi; iletişimde teorik perspektifler ve teori geliştirme; kurumsal kimlik; bir stratejik süreç olarak halkla ilişkiler; halkla ilişkiler sektörleri; halkla ilişkilerde etik ve yasal konular; halkla ilişkilerde medya uzmanlaşması; kitle iletişim araçlarının toplumdaki rolü; halkla ilişkilerde profesyonel çevre; bir yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler; halkla ilişkiler ve kriz yönetimi; halkla ilişkilerde sponsorluk ve toplum ilişkileri; politik lobi faaliyetleri; halkla ilişkiler ve elektronik iletişim; halkla ilişkilerde sözel iletişim ve sunum; eylem grupları ile ilişkiler; koalisyon oluşturma; sendikalarla ve hayır kurumlarıyla ilişkiler.

Çatışma ve çelişkiyi anlamak, çatışma ve çelişkilerin nedenleri, çatışma yöntemleri, müzakere süreci ve bu sürecin etkin bir şekilde yürütülme tekniklerini içermektedir.

Kriz tanımı ve önemi, kriz türleri, krizin oluşum süreci, kriz nedenleri, krizi önceden algılama yöntemleri, krizin etkin bir şekilde yönetiminin sağlanmasını içermektedir.

Yöneticilerin başa çıkması gereken güncel sorunlar ve zorluklar hakkında bilgilendirmektir. Gerekli yönetim becerileri, kurumsal sosyal sorumluluk, çeşitlilik, karar verme ve organizasyonel öğrenme, organizasyonel dönüşümler, bireysel, grup ve organizasyonel tasarım, küçük işletme yönetiminde ön konular: bir iş planının önemi, yeni bir işletme kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma, etkileşimli planlama ve örgütsel değişim türleri ve biçimleri.

Global ve yerel açıdan hizmet sektörünün gelişimi ve önemi; hizmet kavramı ve ürünlerle karşılaştırmalı olarak hizmetlerin temel özellikleri; hizmetlerde müşteri/tüketici davranışının analizi; en çok bilinen hizmetlerin temel özelliklerinin pazarlama ve tüketici davranışı açısından karşılaştırılması; hizmetlerde ilişkisel pazarlama; müşteri sadakati; müşteri şikayetlerinin ele alınması ve kötü verilen bir hizmetin düzeltilmesi; bir pazarlama bileşeni olarak hizmet; hizmetlerde fiyatlandırma stratejileri; pazarlama iletişimi ve iletişim yoluyla müşterinin/tüketicinin eğitilmesi; hizmet tasarımı ve konumlandırması; hizmetlerde dağıtım kanallarının oluşturulması ve talebin dengelenmesi; hizmetlerde kalite yönetimi; müşteri bekleme süreleri ve rezervasyonların yönetimi; teknolojinin hizmetler üzerindeki etkisi; hizmetlerde personelin rolü ve önemi; hizmetlerde pazar liderliğinin organizasyonu.

E-ticaret uygulamaları konusunda bilgilendirmek, E-ticaret sürecini yönetmek, e-ticaretin gelişimi konuları ele alınacaktır. Ağ ekonomisi ve E-ticaret, E-ticarette evreler, efsaneler ve gerçekler, E-İş Modelleri, E-Ticarette Pazarlama, Web Sitesi ve E-Hizmet Kalitesi, E-dönüşüm, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E-MİY, E-ticarette etik ve sosyal konular anlatılacaktır.

Yenilik yönetimi ile ilgili kavramların tanıtılması ve Türkiye'deki ve Dünyadaki yenilik yönetimi ile ilgili gelişmeler hakkında bilgi kazanımının sağlanması amaçlanmaktadır. Yenilik ile ilgili kavramların tanımlanması ve yenilik çevresi, yenilik kaynakları ve türleri, yeniliğin yönetilmesi, yenilik süreci, yenilik stratejileri, yeniliğe karşı engeller, yenilik yönetiminde etkin olan örgütsel yapı ve faktörleri, bilgi kaldıraçlama konularını içermektedir.

Satış yönetimine dair, teorik ve pratik bilgilerin kazandırılması, Randevu alma, karşılama, satış süreci, beden dili, ikna teknikleri, müzakere teknikleri ve satış kapama konularını kapsamaktadır. Teorik bilgilerin yanısıra, video, vaka inceleme ve rol oynama tekniklerinden faydalanılmaktadır.